Zajęcia Montessori

Przestrzeń naszej pracowni organizujemy w taki sposób, aby wyzwalała aktywność dzieci w wieku od ok. 15 mies. do ok. 4 lat. Wyposażamy ją w wiele materiałów i zabawek, które są pomocami rozwojowymi oraz aktywności dnia codziennego, które zapraszają dzieci do przygotowania posiłku, zadbania o siebie lub o otoczenie.  Zbieramy się wszyscy przy stole, aby wspólnie eksperymentować lub tworzyć dziecięcą sztukę oraz zjeść posiłek. Na koniec zajęć tworzymy krąg, aby spędzić kilka chwil podczas zabawy przy muzyce, piosence lub rytmiczance. Podczas zajęć zwracamy oczy dzieci na proste przejawy życia, zajmujemy się tematami zaczerpniętymi z obserwacji natury i otaczającego świata.  Nasz czas to dzieli się w sposób naturalny na indywidualne i grupowe formy aktywności.

Czym różnią się te zajęcia od innych? Celem nauczyciela nie jest zabawianie dziecka i dostarczanie rozrywki, choć dzieci bardzo dobrze się u nas  bawią. Nauczyciel tak organizuje zajęcia, aby dostarczać dzieciom impulsów do działania, eksplorowania, podejmowania decyzji i nauki samodzielności. Wspiera również rodziców, aby pomagali dzieciom uczyć się koncentracji, organizowania swojej dziecięcej pracy i radzenia sobie z emocjami. Zachęcamy dziecko do szanowania otoczenia i dbania o porządek. Chcemy, aby dziecko stawało się człowiekiem, który czuje sie sprawczy, potrafi radzić sobie w świecie i realizować swoje zadania. Te zajęcia to świetne wspomaganie całościowego rozwoju i przygotowanie do przedszkola.

Zajęcia umuzykalniające GORDONKI

Zgodnie z teorią prof. E.E. Gordona dzieci mają wrodzony talent muzyczny i uczą się muzyki jak języka. Jeśli od najmłodszych lat otoczymy jej bogactwem dźwięków zaczną je naśladować, rozumieć i tworzyć. Zajęcia wypełnione są przede wszystkim śpiewem prowadzącej, a dzieci otulone są dźwiękami w różnych skalach i rytmach. Charakterystyczny dla tych zajęć jest śpiew bez słów, dzięki czemu pomagamy dziecku skupić się na dźwiękach, a nie na znaczeniach słów. Uwagę dzieci przykuwają kolorowe akcesoria: chusty, chustki, woreczki, wstęgi. Dzieci już od pierwszych miesięcy życia uważnie słuchają i obserwują, przy tym mogą cieszyć się bliskością rodzica.

Te zajęcia to nie tylko umuzykalnianie, ale również pomoc w rozwijanie fundamentów pod rozwój koncentracji, zdolności językowych a nawet matematycznych.

Czym różni się ten rodzaj zajęć od innych zajęć muzycznych? Nie wymagamy od dzieci, aby robiły dokładnie to samo co my. Chcemy aby dobrze usłyszały dźwięki i samorzutnie zaczęły je naśladować oraz poczuły swoje ciała w spontanicznym ruchu. To świetne zajęcia, jeśli chcesz rozwijać talent muzyczny dziecka.

Product has been added to your cart